Grandcafé Van Heeckeren, Beachclub The Sunset en Rixt zijn drie horecazaken op Ameland die onder één paraplu van Ameland het meest gastvrije waddeneiland maken.

In 2017 startten we een traject waarbij we door middel van efficiënte coaching ervoor hebben gezorgd dat de bedrijven soepele service konden verlenen op basis van de Big5-methode van Wouter Verkerk.

Vijf maal verbleef ik drie dagen op het eiland. We planden vier coachings per serie in, verspreid over de diverse zaken. Door op de vloer, tijdens de piekmomenten van de dag te coachen kregen medewerkers praktische tips en handvatten om servicegericht te werk te gaan. “Hoe minder je verkoopt, hoe meer je verkoopt”. Door de medewerkers op de vloer actief te coachen, kon ik tegelijkertijd de diverse leidinggevenden leren hoe medewerkers te enthousiasmeren en continu bezig te zijn met de service die zij verlenen.

De bezoeken waren gepland in de aanloop naar het seizoen, van april t/m begin juli. Het serviceniveau, omzetten en efficiëntie stegen in de aanloop naar het seizoen en het seizoen kon soepen worden gedraaid door de structuur die we hebben neergezet. In 2018 was slechts een vierdaags herhaalweekend nodig om de puntjes op de ‘i’ te zetten voor het nieuwe seizoen.

© Copyright 2015 Baspitality