• januari

    6

    2014
  • 1345
  • 0
Publicatie Horeca Entree – The Making Off

Publicatie Horeca Entree – The Making Off

In oktober was ik aanwezig op de Food Inspiration Talent day (FIT-day). Samen met vele mede (bijna-)afgestudeerden op zoek naar inspiratie, netwerk en wellicht een nieuwe baan. Nu is de titel van deze column ‘publicatie Horeca Entree’, dus waarom begin ik hierover? Indirect was deze FIT-day de oorzaak dat ik een column instuurde naar de redactie van Horeca Entree als reactie op de column reeks gestart door Maarten Wessels en Hermannus Stegeman.

Toen we na een inspirerende dag het Miele Inspirience Center verlieten kregen we van Food Inspiration een goodiebag mee. Goed gevuld met allerlei leuke, de ene wat praktischer dan de andere, gadgets van alle verschillende sponsoren van de dag. Zo ook een editie van de Horeca Entree. Maar helaas, voor een dag georganiseerd door een trendbureau, bleek het vakblad niet meer zo trendy, namelijk twee seizoenen oud. Ik was verontwaardigd genoeg om er het volgende over te twitteren:

Het ging in deze editie bijvoorbeeld over de laatste trends voor het nieuwe terrasseizoen, terwijl inmiddels de terrassen al weer in de opslag werden gezet. Horeca Entree wist echter, zoals het hoort in social-medialand, op een gevatte, leuke, maar daarom niet minder klantvriendelijke manier te reageren:

Niet alleen werd er met humor gereageerd, ook nog eens adequaat. Allereerst dien ik te vermelden dat deze reactie binnen welgeteld 11 minuten op mijn tijdlijn verscheen. Uit latere correspondentie via Twitter is gebleken dat dit zeer consequent gebeurt, waarvoor alle credits voor eind-redacteur Juditte Aangeenbrug. Ten tweede lag er binnen 48 uur, een dik pakketje op mijn deurmat met daarin de drie meest recente edities van het vlakblad. Horeca Entree had er direct en zonder twijfel een nieuwe abonnee bij.

Tijdens de vele uren leesplezier, werd mijn aandacht het meest getrokken door de oorspronkelijke column van Maarten en Hermannus en alle reacties die hierop volgden. Het betrof een columnreeks over (on)bewust (0n)gastvrij zijn, de vier stadia van gastvrijheid die de twee beschrijven. Een onderwerp naar mijn hart, en waar ikzelf ook een duidelijke mening over heb. Dus besloot ik mijn laptop erbij te pakken en mijn reactie in te sturen naar de redactie. Hierin schrijf ik hoe ik aan kijk tegen o.a. het hoge personeelsverloop in de horeca, het trainen van je medewerkers en alles wat hierbij komt kijken. Ik ontving een zeer enthousiaste reactie, en na de spreekwoordelijke redactionele pen werd mijn inzending in vrijwel oorspronkelijke vorm geplaatst.

Ik ben enorm trots om aan het begin van mijn carrière als zelfstandig ondernemer, zo’n stuk te mogen zien verschijnen in een vakblad als Horeca Entree. Zoals gezegd in mijn eerder blog over 2014, heb ik nu de tijd om nieuwe kansen te grijpen en leuke projecten te gaan doen, waar ik met veel genoegen naar uitkijk. Geïnteresseerd in mijn column die is verschenen in de Horeca Entree? Hij is hier te lezen op mijn eigen blog. Ik ben benieuwd naar jullie reacties en naar de volgende gastcolumnist die reageert.

© Copyright 2015 Baspitality